Rada i Zarząd Dzielnicy 5 - Kraków Krowodrza

Informacje

Rada i Zarząd
Dzielnicy V Krowodrza

ul. Kazimierza Wielkiego 112/2
30-074 Kraków

Tel. (012) 636-95-95
Fax.
(012) 636-95-95
e-mail
rada@dzielnica5.krakow.pl
godziny przyjmowania
mieszkańców
: 10:00 -14:00

Dyżury

Dyżury w siedzibie Rady Dzielnicy V Krowodrza

 

Przewodniczący Rady Dzielnicy V Krowodrza Maciej Żmuda pełni dyżur w środy w godz. 9:00 do 10:00.

 

Zastępca Przewodniczącego Rady Dzielnicy V  pełni dyżur w poniedziałki w godz. 09:00 do 12:00 oraz każdy drugi czwartek miesiąca w godz. 18.00-19.00

 

Dyżury członków Zarządu: każdy czwartek w godz.18.00-19.00

InPost – lider nowoczesnej logistyki w Polsce – przekazał na potrzeby Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców Urzędu Miasta Krakowa trzy specjalistyczne Paczkomaty® Urząd 24. Pozwolą one mieszkańcom załatwiać sprawy urzędowe bez potrzeby wchodzenia do budynku i bezpośredniego kontaktu z urzędnikami.

Krakowianie mogą załatwić sprawy urzędowe w paczkomacie

Za pośrednictwem urządzenia InPost z Urzędu można odebrać m.in. dowód rejestracyjny pojazdu w przypadku wymiany z powodu braku miejsca na wpis dot. badania technicznego, wtórniki karty pojazdu, prawa jazdy, tablicy rejestracyjnej i dowodu rejestracyjnego. Rozwiązanie Paczkomat® Urząd 24 to nie tylko odpowiedź na potrzebę usług bezkontaktowych. To także duży krok w realizacji idei zarządzania miastem opartym na założeniach „Smart Cities”, które jest projektowane z myślą o poprawie standardu życia mieszkańców.  Planowane są kolejne instalacje maszyn przy urzędach miast w całej Polsce.

Paczkomaty zostaną zamontowane przy trzech siedzibach Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców – przy al. Powstania Warszawskiego 10, na osiedlu Zgody 2 w Nowej Hucie i przy ul. Wielickiej 28A. Dokumenty można odebrać w maszynie znajdującej się przy tej siedzibie urzędu, w której składano wniosek. Jeśli wniosek został złożony elektronicznie, to dokumenty można odebrać z paczkomatu przy al. Powstania Warszawskiego 10.

„Cieszę się, że w Krakowie zaczęła działać nowa usługa InPost Urząd 24, która pozwoli mieszkańcom w szybki i bezpieczny sposób załatwić sprawę urzędową przy pomocy paczkomatu. To odpowiedź na rosnące obecnie zapotrzebowanie w zakresie bezkontaktowego i wygodnego załatwiania spraw administracyjnych. Takie rozwiązanie w okresie pandemii jest o wiele bezpieczniejsze zarówno dla mieszkańców, jak i dla samych urzędników. Wraz ze wzrostem popularności usługi, kolejne urządzenia trafią do innych wydziałów urzędu miasta i innych jednostek organizacyjnych” – poinformował Jacek Majchrowski, Prezydent Miasta Krakowa.

„Od lat staramy się, żeby załatwianie spraw urzędowych było jak najwygodniejsze. Dlatego najpierw przedłużaliśmy godziny pracy urzędu, żeby nie trzeba było zwalniać się z pracy, potem otworzyliśmy punkty w galeriach handlowych, żeby można było załatwiać sprawy przy okazji zakupów, także w sobotę. Teraz zaczęliśmy się zastanawiać, czy właśnie paczkomaty nie mogą krakowianom ułatwić kontaktu z urzędem. Nie tylko w tym trudnym czasie epidemii, gdy kontakt z urzędnikiem był utrudniony, ale też na co dzień, bo dzięki temu można nawet dokument odebrać w środku nocy” – podkreślił Bogusław Kośmider, zastępca prezydenta Krakowa ds. obsługi mieszkańców.

„Jestem dumny, że Kraków – miasto, w którym jako InPost rozpoczynaliśmy biznesową drogę – jest pierwszym tak dużym miastem w Polsce, które będzie korzystało z naszej najnowszej usługi InPost Urząd 24. Usługa ta ogranicza konieczność kontaktu między urzędnikami a mieszkańcami, a zapotrzebowanie na usługi bezkontaktowe nadal rośnie. Pomaga także w rzeczywistej realizacji idei zarządzania miastem opartym na założeniach „Smart Cities”, które jest projektowane z myślą o poprawie standardu życia mieszkańców. Usługa ta pozwala zmniejszyć kolejki w urzędach –  nasze urządzenie jest dostępne nie tylko w ich godzinach pracy, ale przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę. Skonfigurowaliśmy nasze maszyny pod potrzeby Wydziału Ewidencji Pojazdów i Kierowców Urzędu Miasta Krakowa, dzięki czemu obieg dokumentów między urzędem a mieszkańcami będzie przebiegał szybko i sprawnie. Zainteresowanie usługą InPost Urząd 24 jest bardzo duże – zgłaszają się do nas dziesiątki kolejnych miast zainteresowanych usprawnieniem pracy swoich urzędów za pośrednictwem naszych maszyn. Będziemy im pomagać” – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.

Składając wniosek w załatwianej przez siebie sprawie, należy zapytać urzędnika, czy możliwe jest odebranie dokumentów z paczkomatu. InPost poinformuje przez sms na podany numer telefonu, gdy dokumenty będą czekać na odbiór skrzynce maszyny. W wiadomości będzie widoczny kod potrzebny do jej otworzenia oraz maksymalny termin odbioru dokumentów z maszyny. InPost w trakcie pandemii rekomenduje wygodny i bezpieczny odbiór dokumentów zdalnie przy pomocy darmowej aplikacji InPost Mobile z poziomu smartfona (aplikacja do pobrania w sklepach App Store i Google Play), zamiast standardowego użycia panelu dotykowego. Takie rozwiązanie profilaktycznie zapobiega przenoszeniu się wirusa.

Na chwilę obecną mieszkańcy przez Paczkomat® Urząd 24 Wydziale Ewidencji Pojazdów i Kierowców Urzędu Miasta Krakowa mogą:

  • otrzymać dodatkową tablicę rejestracyjną na bagażnik;
  • wymienić dowód rejestracyjny z powodu braku miejska na badanie techniczne;
  • otrzymać wtórnik dowodu rejestracyjnego;
  • otrzymać wtórnik karty pojazdu;
  • otrzymać wtórnik tablic rejestracyjnych;
  • wymienić dowód rejestracyjny, jeśli istnieją zmiany w dowodzie powodujące konieczność jego wymiany;
  • otrzymać wtórnik prawa jazdy;
  • otrzymać wtórnik pozwolenia na kierowanie tramwajem;
  • otrzymać profil kandydata na kierowcę;
  • otrzymać międzynarodowe prawo jazdy;
  • otrzymać wpis kwalifikacji zawodowej (kod 95 – pod warunkiem wcześniejszego zwrotu dotychczasowego prawa jazdy).

Szczegółowe informacje oraz procedury dotyczące załatwiania spraw w Wydziale Ewidencji Pojazdów i Kierowców UMK można znaleźć na stronie internetowej bip.krakow.pl oraz pod numerem informacji telefonicznej: 12 616 9109 (czynna w godzinach 7:40 - 15:30).

Od początku 2020 roku InPost współpracuje z Miastem Kraków w projekcie Krakowska Wyprawka. W ramach usług InPost rodzice nowo narodzonych Krakowian, zameldowanych w mieście, mogą otrzymać paczki z Krakowską Wyprawką za pośrednictwem kuriera InPost lub paczkomatu. Usługa jest możliwa po odebraniu smsa lub maila z informacją o przekierowaniu do wybranego paczkomatu dla wszystkich osób, które wnioskowały o wyprawkę. Od początku roku do końca kwietnia w ramach współpracy Miasta Krakowa z InPost wydano 1587 paczek.

Specjalistyczne paczkomaty dostępne są także przy urzędach miasta i starostwach w: Nowym Targu, Gorzowie Wielkopolskim, Wołominie oraz Koszalinie. Usługa jest w trakcie wdrażania w: Poświętnem, Kaliszu oraz Urzędzie Pracy w Wołominie. InPost prowadzi rozmowy na temat implementacji InPost Urząd 24 z kolejnymi kilkudziesięcioma miastami.

Więcej informacji na: www.inpost.pl.

Joomla 3.0 Templates - by Joomlage.com